MASOWE ŚRODKI PRZEKAZU

Powiedzieliśmy, że masowe środki przekazu jeszcze dobre kilkanaś­cie lat będą odgrywały dominującą rolę w kulturze społeczeństw wyżej rozwiniętych przemysłowo. Nie ze względów technicznych, lecz ze względu na… koszty. Wymagają one dużych nakładów finansowych i nawet technika jutra, która radykalnie obniży ceny różnorakich urzą­dzeń, nie rozsadzi wielkich konsorcjów produkujących wielkie wido­wiska filmowe, książki o masowym nakładzie, kasety z zapisem obrazu czy też dźwięku, wreszcie — masowe gazety, niezależnie od sposobu ich rozpowszechniania. Gazety zresztą wymagają utrzymywania całe­go przemysłu nowych wiadomości, skomplikowanego i rozbudowanego do skali potężnych organizacji; tego „zindywidualizować” się nie da. Największy przewrót czeka gazety — zgodnie z zasadą, że najwięk­szych zmian oczekiwać trzeba właśnie tam, gdzie się najmniej w długim okresie czasu zmieniło. Fazy tego przewrotu będą się nakładały na siebie, a co chyba najzabawniejsze — stare techniki, z lekka zmodyfiko­wane, przetrwają jako techniki masowo dostępne obok urządzeń nowo­czesnych w każdym calu.

Witam nazywam się Aneta Kownacka i prowadzę bloga o mediach i reklamie w internecie. Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących życia w świecie mediów i reklamy. Będzie mi bardzo miło jeśli skomentujesz, gdy będzie Ci się podobał jakiś wpis.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.